HTML

Linkblog

2009. Szeptember 2. Szerda

2009.09.03. 06:14 visnyovszkiadam

A Belmeken tó rettenetesen hideg hajnallal fogadott minket. Mindent beborított a harmat, és a reggel hidegében nagyon nehézkesen mentek a vadkempingezõs éjszakák kötelezõ reggeli mutatványai: edények összeszedése, vízszerzés a tóról, vízmelegítés, mosogatás, asztalok és székek összeszedése, sátorcövekek kihuzigálása, sátorbontás, és mindeközben persze egy remek kávé - Zolinak hála. Reggeli készülõdés szempontjából már megvannak a kialakult szerepeink.

A feladatokat is csak késõbb kaptuk meg és fél 11kor végtunk neki az 530 km hosszú Isztambulba vezetõ útnak. Az út elsõ szakaszát a 2000 méterrõl leereszkedés és mindeközben a napi versenyfeladatok megoldása tette ki. Miután azonban leereszkedtünk a hegyrõl, már aszfalton, néha a feladatok által megszakítva, de egyenletesen haladva közeledtünk Iszanbul felé.
A török határ átlépése sem volt egyszerû: egy induló útlevélvizsgálatot egy újabb követett, ahonnan elzavartak minket vízumot vásárolni. Vítzuvásárlás, majd csomagellenõrzés következett, ahol is az üres benzineskannákkal nagyon jó benyomást tettünk ellenõreinkre. Egy újabb formális vám a kocsi papírjaival, majd rövid autózás és újabb, utolsó útlevélvizsgálat után kigördülhettünk az autópályára.

Amit eddig és amitt itt találtunk az ég és föld. 2x3 esetleg 2x2 sávos autópálya, nem 20-as, hanem 120-as sebesség. Ugyan nem ezért jöttünk, de egy kicsit ez is jól esett. Isztambulban azoban hatalmas dugó és a török autós közlekedés összes nyavalyája egyszerre fogadott minket. A 4 sort, hét fizikai sávban töltötték meg, tülekedtek, készségesek, udvariasak végképp nem voltak.

Rövid tolongás után értünk a szállodához. Két versenyfeladat (Athéni buszjegy ára, és egy étterem telefonszámának megszerzése) után lepakoltunk és kényelmesen vártuk a többieket. Találkkoztunk Charlie-val, majd késõbb 4 Manchesteri barátjával, akik itt csatlakoznak a kihíváshoz, majd velük együtt egy közeli étteremben authentikus török vacsorát ettünk.

A Ladás csapat is elõkerült, akiknek sikerült Makedóniában javítani az autó állapotán és ma már velünk fognak éjszakázni, várva a holnapi napot, a verseny egyik legfárasztóbb napját.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.